سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سوریه

حوزه / حمله انتحاری تروریستها به شهر سلمیه در حومه شرقی حماه سوریه ۴ شهید و ۸ مجروح برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، حمله انتحاری تروریست ها به شهر سلمیه، در حومه شرقی حماه، 4 شهید و 8 مجروح برجا گذاشت.

در این حمله تروریستی یک تروریست انتحاری خودرویش را در نزدیک ورودی شهر سلمیه در حومه شرقی حماه منفجر کرد.

به گفته منابع سوری، حفره بزرگی که بر اثر این انفجار به وجود آمده، بیانگر استفاده تروریست ها از مقادیر بسیاری مواد منفجره است.

گفتنی است در منطقه سلمیه، گروههای تروریستی وابسته به گروه تروریستی داعش و جبهه النصره مستقر هستند.

این دو گروه تروریستی مخالفت خود را با آتش بسی که از امروز در سوریه آغاز شده، اعلام کرده اند.

یادآور می شود:‌ شورای امنیت در مصوبه‌ای توافق آمریکا و روسیه درخصوص آتش بس در سوریه را تأیید کرده بود. بر اساس این توافق، آتش بس از امروز در همه مناطق سوریه به جز مناطق تحت کنترل داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی اجرا می‌شود.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه دیروز در نشست فرماندهان هیئت امنیت فدرال روسیه گفت: عملیات ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه و ائتلاف به فرماندهی آمریکا علیه گروه‌هایی که برای آتش بس اعلام آمادگی کرده‌اند، نخواهد بود.

پوتین افزود: داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که شورای امنیت آنها را در فهرست خود قرار داده، شامل آتش بس نمی‌شوند و بدون شک جنگ علیه آنان با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

وزارت امورخارجۀ سوریه نیز پیش از این تأکید کرده بود که دولت سوریه با توقف نبرد بر اساس بیانیه روسیه و آمریکا، همزمان با ادامه تلاش های نظامی در مبارزه با داعش و النصره و دیگر گروه های تروریستی مرتبط با آنها و همچنین القاعده، موافق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha